• Historisch Medemblik
    Het tegenwoordig stadsgezicht van historisch Medemblik...
  • Overlast windmolens
    Door de overlast van windmolens raken mensen hun huis niet meer kwijt.
  • Windmolens FLOP!
    Molen rechts TOP, molen links FLOP (Medemblik)
  • Windmolen formaat
    Zo groot is dus een windmolen; bestelbus net een Dinky Toys (Medemblik) (Foto: Michel van Bergen)

"Joost van Hooff terug in PVV-Statenfractie Noord-Holland op plek van Nick Kaptheijns" (Noordhollands Dagblad, 31-1-2022)

Peter Schat

31-1-2022 om 13:35

HAARLEM

Joost van Hooff is maandag opnieuw geïnstalleerd als Statenlid voor de PVV. Van Hooff, inwoner van Naarden, zat twee periodes voor die partij in de Staten van 2011 tot 2019.

Als vierde op de lijst viel hij bij de jongste Statenverkiezingen buiten de boot, omdat PVV drie zetels in de wacht sleepte. Het vertrek van Nick Kaptheijns maakte de weg vrij voor zijn terugkeer in de fractie. Kaptheijns verlaat de Staten omdat hij zich verkiesbaar heeft gesteld voor de gemeenteraad van Den Haag. In maart zijn er verkiezingen. Hij zat in de Staten sinds 2015.

De afgelopen twee jaar was Van Hooff voorzitter van de Voedselbank Gooi en Omstreken en actief voor de woonadviescommissies Naarden-Bussum en Weesp-Muiden. Die functies heeft hij neergelegd vanwege zijn Statenlidmaatschap.

De fractie van GroenLinks krijgt Sharon Becker in haar midden. De Amsterdamse neemt tijdelijk de plek in van GroenLinks-Statenlid Ayse Er. Becker woonde de - hybride - Statenvergadering on line bij en werd ’digitaal’ geïnstalleerd.