Nick Kaptheijns - spreekteksten

Voorzitter, op dinsdag 7 april is tijdens de vergadering van GS het besluit genomen om een vergunning te verlenen aan Vattenfall voor een biomassacentrale in Diemen. Een opzienbarend besluit waar we het vandaag over hebben.

Voorzitter, vandaag bespreken we het Noord-Hollands Perspectief op de Regionale Energie Strategieën en onze fractie schrok van wat we lazen.

Voorzitter, vandaag bespreken we de afspraken uit het Klimaatakkoord die de provincie raken en onze fractie zal het kort houden. Mijn collega heeft bij de begrotingsbehandeling immers ons standpunt al aardig uiteengezet.

Toekomstige generaties zullen met verbijstering op deze periode terugkijken, waarin o.a. de politiek, media en onderwijs aan een sektarische tunnelvisie leden. Wetenschap, natuurwetten, waarnemingen en berekeningen werden aan het begin van de 21ste eeuw zonder blikken of blozen ingeruild voor een goed gevoel en willen deugen.