Statenvragen "Duidelijkheid inzake kosten klimaatbijeenkomst"

Het lid D.J. van der Sluijs (PVV) deelt u, overeenkomstig het bepaalde in artikel 45 van het Reglement van Orde voor de vergaderingen en andere werkzaamheden van Provinciale Staten, mede dat hij vragen wil stellen aan het College.

Toelichting:

Op woensdag 19 september 2018 is de Save the Date Lustrum netwerkbijeenkomst "Samen Slimmer" in het AFAS-stadion te Alkmaar.

Deze bijeenkomst zal in het teken staan van “Klimaat” en gastsprekers zijn o.a. André Kuipers (astronaut) en Diederik Samsom (voorzitter van de tafel “Gebouwde Omgeving van het Klimaatakkoord”). Tevens zijn er workshops over klimaatgerelateerde onderwerpen en informatiestands.

De Partij voor de Vrijheid is o.a. benieuwd naar specifieke kosten van dit klimaatfeestje en daarom wil ondergetekende aan het College van Gedeputeerde Staten de volgende vragen stellen:

1. Kunt u een zo gespecificeerd mogelijk overzicht geven van alle kosten inzake deze bijeenkomst? (o.a. per persoon de bezoldiging die de gastsprekers krijgen en eventuele andere vergoedingen die zij ontvangen)

2. Zijn er voor deze bijeenkomst ook gastsprekers uitgenodigd en workshops/informatiestands aanwezig, die een ander geluid laten horen dan de al decennia over de wereld uitgestrooide klimaattheorie dat de mens verantwoordelijk is voor de opwarming van de aarde, zodat genodigden een gedegen afweging kunnen maken?

D.J. van der Sluijs
PVV Noord-Holland